Tom Vyhňák

Plánovač webu

Pro nejlepší výsledek vašeho webu budu potřebovat znát každý detail o vás, vaší firmě nebo podnikání. Nebojte se napsat co nejvíce informací.

Nemusí se vždy použít vše, důležité je vybrat to nejdůležitější a vytvořit tak přehlednou stránku s cennými informacemi.

Dotazník můžete vyplnit dvěma způsoby.

Základní info

Obchodní jméno
URL adresa (www. )
Popis webu (slogan)

Sociální sítě

Facebook
URL odkaz
Instagram
URL odkaz
Youtube
URL odkaz
Jiné
URL odkaz
Jiné
URL odkaz

Klíčová slova a fráze

Slova a fráze, podle kterých váš web vyhledávají potencionální zákazníci. (např. “výroba kuchyní, “focení svatby”)

Cíl vašeho webu

Představte si, že jste váš potencionální zákazník. Co vstupem na vaši stránku chcete najít, získat, vidět, popř. naučit se? Jakou informaci chcete předat na úvodní obrazovce.

Design

Výběr fontů bývá pro zákazníky většinou jeden z největších oříšků. Druh fontů by měl odrážet náladu dané značky. Pokud se bojíte výběru, popište mi, jak by měl font vypadat. Moderní / tenkostěnný /ručně psaný / patkový / apod.

Fonty
Nadpis
Podnadpis
Odstavec
Tlačítko
Ruční písmo

Rozsah barev

Kromě odstínů černé a bílé, na kterých je většina moderních webů stavěná, by měl web určitě využít barvu objevující se v identitě dané značky (logo a jiná grafika). Pokud identita značky obsahuje více barev, použijte maximálně dvě z nich. Myslete na to, že méně je někdy více. Příliš velká barevná rozmanitost může působit lacině a hlavně odpoutá pozornost od obsahu. Zvažte také, jestli chcete prezentovat web ve světlém nebo tmavém odstínu.

Název barvy

Šestimístný kód #

#
#
#
#
#
Poznámky

Fotky a obrázky

Jedna z nejdůležitějších věcí na webu jsou kvalitní fotografie, které tvoří hlavní základ designu. Při větších blocích textu poslouží jako perfektní doplněk. Čím více fotografií a obrázků máte, tím lépe. Pokud máte začínající značku, dá se využít fotobanka. Nesmíte zapomenout na to, že autentičnost působí na návštěvníky vždy lépe.

Jak správně pojmenovat obrázky a fotky

Vyhledávací nástroje projíždí i názvy vašich souborů. Pojmenujte je podle klíčových slov a podle skutečného obsahu.
příklad: zenich-nevesta-svatebni-fotografie-1.jpg

Optimální velikost pro rychlé načítání webu

Běžné fotografie a obrázky:

max 1500 px na širší straně, max. 250 kB

Obrázky přes celou stránku:

max. 3500 px na širší straně, max: 750 kB

Stromová struktura stránek

Stránky jsou základním kamenem vašeho webu. Tvoří menu a jsou umístěné v horní části tzv. záhlaví. Pokud bude některá stránka obsahovat další podstránky, nezapomeňte je uvést.

1. Název stránky
2. Název stránky
3. Název stránky
4. Název stránky
5. Název stránky
6. Název stránky
7. Název stránky

Pokud je struktura složitější, nakreslete ji. 

Reference

Uveďte jméno, iniciály nebo název firmy s textem recenze. Fotografie s konkrétní osobou/firmou vložit na disk. 

INSPIRACE Z JINÉHO WEBU

I ten nejdetailnější formulář někdy neřekne tolik, jako jiná webová stránka, která vás nadchla svým zpracováním. Pokud jste narazili na nějaký web, který vás uchvátil celkovým vzhledem nebo jen určitou sekcí, nezapomeňte ho zde uvést.