Plánovač webu
Pro nejlepší výsledek vašeho webu budu potřebovat znát každý detail o vás, vaší firmě nebo podnikání. Nebojte se napsat co nejvíce informací.
Nemusí se vždy použít vše, důležité je vybrat to nejdůležitější a vytvořit tak přehlednou stránku s cennými informacemi.
Dotazník můžete vyplnit dvěma způsoby.
Základní info
Obchodní jméno
URL adresa (www. )
Popis webu (slogan)
Sociální sítě
Youtube
Jiné
Jiné
Klíčová slova a fráze
Slova a fráze, podle kterých váš web vyhledávají potencionální zákazníci. (např. “výroba kuchyní, “focení svatby”)
Cíl vašeho webu
Představte si, že jste váš potencionální zákazník. Co vstupem na vaši stránku chcete najít, získat, vidět, popř. naučit se? Jakou informaci chcete předat na úvodní obrazovce.
Design
Výběr fontů bývá pro zákazníky většinou jeden z největších oříšků. Druh fontů by měl odrážet náladu dané značky. Pokud se bojíte výběru, popište mi, jak by měl font vypadat. Moderní / tenkostěnný /ručně psaný / patkový / apod.
Google fonty: https://fonts.google.com/
Jiné fonty: https://www.dafont.com/
Fonty
Rozsah barev
Kromě odstínů černé a bílé, na kterých je většina moderních webů stavěná, by měl web určitě využít barvu objevující se v identitě dané značky (logo a jiná grafika). Pokud identita značky obsahuje více barev, použijte maximálně dvě z nich. Myslete na to, že méně je někdy více. Příliš velká barevná rozmanitost může působit lacině a hlavně odpoutá pozornost od obsahu. Zvažte také, jestli chcete prezentovat web ve světlém nebo tmavém odstínu.
Paleta barev: https://www.canva.com/colors/color-wheel/
Návrh palety: http://colormind.io/bootstrap/
Název barvy
Šestimístný kód #
Fotky a obrázky
Jedna z nejdůležitějších věcí na webu jsou kvalitní fotografie, které tvoří hlavní základ designu. Při větších blocích textu poslouží jako perfektní doplněk. Čím více fotografií a obrázků máte, tím lépe. Pokud máte začínající značku, dá se využít fotobanka. Nesmíte zapomenout na to, že autentičnost působí na návštěvníky vždy lépe.
Jak správně pojmenovat obrázky a fotky
Vyhledávací nástroje projíždí i názvy vašich souborů. Pojmenujte je podle klíčových slov a podle skutečného obsahu.
příklad: zenich-nevesta-svatebni-fotografie-1.jpg
Optimální velikost pro rychlé načítání webu
Běžné fotografie a obrázky:
max 1500 px na širší straně, max. 250 kB
Obrázky přes celou stránku:
max. 3500 px na širší straně, max: 750 kB
Stromová struktura stránek
Stránky jsou základním kamenem vašeho webu. Tvoří menu a jsou umístěné v horní části tzv. záhlaví. Pokud bude některá stránka obsahovat další podstránky, nezapomeňte je uvést.
Pokud je struktura složitější, nakreslete ji.
Reference
Uveďte jméno, iniciály nebo název firmy s textem recenze. Fotografie s konkrétní osobou/firmou vložit na disk.
INSPIRACE Z JINÉHO WEBU
I ten nejdetailnější formulář někdy neřekne tolik, jako jiná webová stránka, která vás nadchla svým zpracováním. Pokud jste narazili na nějaký web, který vás uchvátil celkovým vzhledem nebo jen určitou sekcí, nezapomeňte ho zde uvést.